VIRTUAALITODELLISUUS HYÖTYKÄYTTÖÖN YRITYKSILLE

Virtuaalitodellisuus osana markkinointia, tuotekehitystä sekä koulutusta.

Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on tietokonesimulaation ja teknologian tuottamien aistimusten avulla luotu interaktiivinen ympäristö. Hyötykäytössä VR:ää voi hyödyntää esimerkiksi markkinoinnissa, tuotekehityksessä sekä koulutuksessa. VR:n avulla voidaan luoda uskomattomia maailmoja, tai uskottavia maailmoja. Toisin kuin perinteiset tasaiset 2D-näyttöpinnat ja käyttöliittymät, VR vie sinut pintaa syvemmälle, keskelle tapahtumien keskipistettä.

Stereoskooppinen 3D

Stereoskopian avulla 3D-ympäristössä saavutetaan kyky hahmottaa syvyys ja etäisyydet.

Läsnäolo

Läsnäolon tunne muuttaa kaiken. Et ole ikinä aiemmin kokenut mitään näin immersiivistä kokemusta.

360

Sen sijaan että katsoisit sisältöä tasaiselta näyttöpinnalta, virtuaalilasien avulla ympäristö avautuu 360 astetta ympärillesi tutkittavaksi.

3D-äänimaailma

3D-äänimaailman avulla kokemukseta tulee entistä immersiivisempi. Lue lisää www.theverge.com artikkelista.

Keskittyminen

Virtuaalilasit valtaavat koko näkökenttäsi. Ulkopuolisia häiriötekijöitä ei tule sinun ja sisällön välille.

Hahmotuskyky

VR:n avulla opit ymmärtämään monimutkaisia kokonaisuuksia ja arvioimaan etäisyyksiä sekä tilan tunnetta 3D-ympäristössä.

BRING YOUR ALIVE
PRESENCE. IMMERSION. FOCUS.
GAIN ADVANTAGE
WE AIM TO MAKE THE DIFFERENCE

KÄYTTÖKOHTEITA VIRTUAALITODELLISUUDELLE

Luomme interaktiivisia virtuaalitodellisuus elämyksiä hyötykäyttöön yrityksille. Hyötykäytössä VR:ää voi hyödyntää esimerkiksi markkinoinnissa, tuotekehityksessä sekä oppimisessa. Teknologian kehitys mahdollistaa täysin uusia tapoja markkinoida ja kehittää tuotteita sekä palveluita. VR oppimispelit mullistavat tapamme oppia uusia asioita. Lähes jokainen toimiala voi ottaa hyödyn irti virtuaalitodellisuudesta.

Markkinointi & Mainonta

VR vie tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin sekä mainonnan täysin uudelle levelille. Rajana on mielikuvitus.

Koulutus & Oppimispelit

VR hyötypelit mullistavat tapamme oppia. Tekemällä oppiminen on tehokkain tapa oppia uusia asioita.

Tuotekehitys & Tutkimukset

VR:n avulla voidaan välttää virheitä ja ratkaista avoimia kysymyksiä jo ennen fyysisen prototyypin rakentamista.

Arkkitehtuuri Visualisointi

Rakennuttajat, talovalmistajat sekä arkkitehtitoimistot voivat esitellä rakennussuunnitelmat asiakkailleen jo ennen rakentamisen aloittamista.

Harjoittelu & Simulointi

VR sopii täydellisesti kaikkiin tilanteisiin ja prosesseihin joissa suorittaminen on kallista tai vaarallista.

Taide & Viihde

VR starttaa erilaisten viihteen ja taiteen muotojen kuten musiikkivideoiden uuden aikakauden.

Verkkokaupat

Verkkokaupat ja ostaminen muuttuvat tulevaisuudessa täysin kun virtuaalilasit yleistyvät kuluttajilla.

Matkustaminen & Virtuaaliturismi

Matkusta virtuaalisesti määränpäähäsi jo ennen lentojen varaamista. VR:n avulla matkatoimistot, hotellit sekä lomakohteet voivat esitellä palveluitaan.

MONIKÄYTTÖINEN SISÄLTÖ & LAITTEISTO. MISSÄ VAIN. MILLOIN VAIN.

Kuinka voit tarjota virtuaalitodellisuus -sisältöä asiakkaillesi?

Messut & Tapahtumat
VR ständit ja osastot

Uusia asioita on mielenkiintoista kokeilla. Korkealaatuinen sisältö pitää huolen että ihmiset lähtevät osastoltasi kokemusta rikkaampana, hymy kasvoillaan.

Liiketilat, Toimistot & Näyttelytilat
VR ständit ja osastot

VR pisteet voidaan asettaa lähes minne vain missä tapaat asiakkaasi. Samaa laitteistoa voidaan tarvittaessa liikuttaa tapahtumiin.

Kannettavat Laitteet
Läppäri & virtuaalilasit

Kannettavat laitteet on helppo viedä paikasta toiseen ja ne on nopea kytkeä päälle. Pidä presentaatio asiakkaillesi heidän toimistollaan tai kotisohvalla.

Internet
Ladattava VR-sisältö

Jaa VR-elämykset verkkosivuillasi maailmanlaajuiselle yleisölle. Oculus Store, Steam VR ja monet muut jakelukanavat voivat moninkertaistaa kohdeyleisösi.

YHTEENSOPIVAT VIRTUAALILASIT

Kaikki kehittämämme virtuaalitodellisuus -sisällöt ovat yhteensopivia Oculus Riftin, HTC Viven ja OSVR Hacker Dev Kitin kanssa. Sisältö voidaan myös tuottaa mobiililaitteille kuten Samsung Gear VR:lle ja Google Daydreamille.

LIIKETUNNISTIMET JA OHJAIMET

Messuilla ja tapahtumissa on tärkeää ettei erilaisten ohjaimien nappien opetteluun kulu aikaa. Leap Motion infrapunakameran avulla näät omat kätesi VR:ssä eikä erillisiä ohjaimia tarvita välttämättä ollenkaan. Kehitämme toki myös Viven ja Oculuksen motion-controllereille erilaisia interaktioita.

NÄYTÖT JA VAIHTOEHTOISET ALUSTAT

Monikäyttöinen sisältömme toimii myös (kosketus)näytöiltä jopa 4K UHD tarkkuudella virtuaalilasejen lisäksi. Sisältö voidaan myös optimoida tableteille, puhelimille sekä verkkoselaimelle.

GAMIFICATION
MORE LEARNING
VIRTUAL REALITY WILL CHANGE THE WAY WE LEARN
ASIAKKAAT
KUINKA AIOT HYÖDYNTÄÄ VIRTUAALITODELLISUUTTA?

Hankimme ensimmäiset virtuaalilasit toimistolle (autotalliin) heti kun Oculus oli launchannut DK1 kehittäjämallin vuonna 2013. Ensimmäistä kertaa lasit päähän laitettuani ymmärsin välittömästi lasien potentiaalin. Virtuaalitodellisuus tulee mullistamaan digitaalisen sisällöntuottamisen täysin. VR tulee muuttamaan maailmaa kuten internet ja matkapuhelimet.

Kun suoritin audiovisuaalisen viestinnän perustutkinnon peruskoulun jälkeen ryhdyin välittömästi yrittäjäksi. 15-vuotta kokemusta websuunnittelusta sekä digitaalisesta sisällöntuottamisesta lähes kaikille alustoille osoittautui hyväksi pohjaksi lähteä kehittämään VR:ää ja tutkimaan sen mahdollisuuksia. Vuodesta 2013 olen keskittynyt täysin VR:n kehittämiseen ja teknologian seuraamiseen sekä opiskellut Unreal Engineä.

Tiedän että virtuaalitodellisuus herättää monta kysymystä varsinkin kun on kyse siitä, miten yrityksesi liiketoiminta voi siitä hyötyä. Soita mulle niin sovitaan tapaaminen. Tarjoan näkemystäni, osaamistani sekä verkostoani sinun ja yrityksesi käyttöön.

Jussi Tolvanen – Yrittäjä

jussi@player.fi 
+35840 7717 683